Dyrlegebutikken.no
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Kjøpsbetingelser

Følgende vilkår gjelder for Dyrlegebutikkens salg til deg som kunde.

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Når du gjør en bestilling aksepterer du vilkårene og det er derfor viktig at du leser nøye gjennom teksten.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Partnere

Selger

Firmanavn: Kristiansand Dyreklinikk AS

Kontaktadresse: Torridalsveien 49, 4630 Kristiansand S

Epost: dyrlegebutikken@gmail.com

Telefonnummer: 38149595

Organisasjonsnummer: 982308232

Kjøper er den personen som foretar bestillingen.

OBS! Det er kjøpers ansvar å oppgi riktig navn, telefonnummer, epostadresse og postadresse.

Pris

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt (vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift).

Vi reserverer oss mot trykkfeil.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Det er tre måter du kan betale din ordre hos oss:

  1. Betaling med Visa/bankkort eller Mastercard/Eurocard (DIBS). Dette er den vanligste betalingsformen.
  2. Betaling med Klarna-konto. Du mottar en epost fra Klarna med detaljer og betaler gjennom denne. Fakturaen du får fra Dyrlegebutikken på epost er kun en bekreftelse til eget bruk.
  3. Du kan opprette konto og forhåndsbetale til vår konto: 94800521100. Merk innbetalingen med ordrenummer og navn. Klarna-kunder, som beskrevet i punkt to, skal ikke betale her. Send en sms til telefonnummer 95428500 når du har betalt din ordre. Vær oppmerksom på at ved denne typen forhåndsbetaling tar det lenger tid, vi må se at pengene har kommet inn på vår konto før vi sender deg dine varer.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Frakt, forsendelse og retur

Fraktfritt over 999,- med mva.

Hvis ikke annet er avtalt, sender vi alle varer med Posten. Dersom bestillingen er for stor for Posten vil annen transportør bli benyttet. Du kan selv følge med på sporing av pakken, melding blir sendt til deg på epost eller mobil.

Varene leveres ved forhåndsbetaling (kort eller betaling til konto). Varer kan også hentes på vårt lager i Torridalsveien. Vi kjører ut varer gratis i Søgne-Kristiansandsregionen ved kjøp over 999,- kr. Ta kontakt hvis du ønsker dette. Etter avtale kan vi kjøre ut varer i Aust- og Vest-Agder. Ta kontakt dersom dette er aktuelt.  

Fraktkostnadene vil bli beregnet i handlekurven.

Avvik kan forekomme.

Vi sender ekspress over natten dersom det er noe som haster. Ta kontakt for prisinformasjon hvis dette er aktuelt.

Ved avtale sender vi til Sverige og Danmark. Vær klar over at det finnes ulike regler for import, toll, osv. Sjekk ut importreglene for ditt land. Vi tar ikke ansvar for eventuell toll, moms, og lignende som vil komme i tillegg ved import.

Vi etterstreber å behandle og sende din ordre så raskt som mulig. Vi tar ikke ansvar for at pakker kommer frem til forventet ankomsttid. Derfor kan det lønne seg å bestille i god tid, dersom du må ha noe til et bestemt tidspunkt.

Garanti

Garanti gis ifølge Forbrukerkjøpsloven.

Risiko for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Merk: det er kjøpers ansvar å sørge for riktig informasjon og for å hente pakken når den ankommer avtalt hentested. Dersom du ikke henter varen og den blir returnert til oss, kan du ikke regne med å få returnert kjøpet dersom det er under 400 kroner (dette dekker da arbeid, utsendelse og retur). Ved kjøp over 400 kroner vil det overskytende bli returnert til kjøper. Send oss ditt kontonummer via epost eller sms slik at dette kan ordnes.

Vi strekker oss langt for å imøtekomme kundens ønsker. Dersom du har vært uheldig og pakken har kommet i retur til oss, ta kontakt sånn at vi kan finne en løsning.

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Angrerettsskjema vil bli sendt kjøper på epost fra Dyrlegebutikken umiddelbart etter at varen har gått ut fra lager.

Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Kjøperen kan ikke bruke varen eller åpne innpakningen.

Reklamasjon

Dyrlegebutikken forholder seg til forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Det vil si at dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Ta vare på emballasjen i tilfelle transportskade.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Har du mottatt en vare og vil benytte deg av reklamasjon, ta kontakt på dyrlegebutikken@gmail.com eller ring telefonnummer 38149595 og spør etter Bjørn Tore eller Elisabeth i ordinær arbeidstid.

For katteluker, se eget punkt under.

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Dersom du også har samtykket i å motta vårt kundebrev, får vi lov til å sende dette til deg. Du kan når som helst melde deg av kundebrevet ved å sende epost til dyrlegebutikken@gmail.com.

Cookies

Dyrlegebutikken bruker cookies for å registrere og innhente kundeopplysninger som er nødvendige for å gjennomføre bruk på nettsiden og handel. For eksempel gjør dette at handlevognen blir lagret når du surfer på våre nettsider.

Katteluker

Katteluker stiller på lik linje som andre produkt vi selger i forhold til forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett.

Vi opplever en del brukerfeil med denne varen og ber deg derfor om å gå igjennom vår liste før du velger å sende katteluken tilbake.

Vanlige feil i forbindelse med katteluker:

  • chip fungerer ikke
  • chipens plassering på katten
  • kattens atferd
  • brukerfeil
  • katteluka er i ustand

Vår erfaring er at mange av problemene kan løses med veiledning over telefon. Send telefonnummer og beskrivelse av problemet på epost eller ring direkte til oss (dyrlegebutikken@gmail.com/38149595 og spør etter Bjørn Tore eller Elisabeth).

For å eliminere mulige faktorer kan det være aktuelt å låne en testchip av din lokale veterinær eller at vi sender deg en testchip.

I prinsippet må vi ha katteluka tilbake for undersøkelse og eventuell retur til produsent. Kjøper har ikke krav på erstatningsluke i påvente av vurdering/reparasjon. Vi prøver derfor så godt vi kan å løse problemene på andre måter før kunden blir nødt til å sende inn luka.

Katteluker er enkel og rimelig elektronikk som i noen tilfeller kan vare i mange år, mens i andre tilfeller i kortere tid. Dette avhenger i stor grad av bruk og plassering, blant annet av hvor mye fukt den er utsatt for.

Konklusjonen er: har du problemer med din katteluke, ta kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg med en løsning!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- 

 

 

 

 

 

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke